Therese Järnström

TGIF

Publicerad 2015-03-27 09:44:19 i Allmänt,

Haha, jojoo varje dag är ju som en fredag för mig och lilla Miles! Här i huset har vi blivit lite sjuka så när jag inte orkar aktivera mig tänkte jag att jag kan ju uppdatera bloggen då om jag ändå bara sitter och gör ingenting ;)
I söndags kom vi hem från Iso-Syöte, en liten holiday som inte blev riktig som det var tänkt.. Har inte varit till Lappland och åkt slalom på hur länge som helst så det såg jag fram emot, och fick faktiskt åka lite på onsdag. På torsdag skulle jag och Lewis köra till Rovaniemi så han skulle få se the real Santa Claus, vi körde först till Sverige och hämtade hem lite migränmedicin till mig och sen när vi började närma oss Rovaniemi så fick min 9 månader gamla bil något fel, den började accelerera av sig själv upp till typ 5000 varv osv.. Så där tog vår dagstrip slut och vi blev stuck i Rovaniemi. Det blev en hel del stress och pratade i telefon med försäkrings-garanti-whatever-grejen i en hel dag och i slutändan stannade vi där i 2 nätter på hotell, fick en hyrbil på lördag och kom oss tillbaka till Iso-Syöte för en sista natt. Hyrbilen skulle lämnas tillbaka i tisdags och då skulle även min bil vara fixad hade dom lovat. Så my dear grandparents erbjöd sig att köra hela vägen upp till Rovaniemi för att hämta min bil. Nå, mitt på dagen på tisdag fick jag ett mail där det stod typ "vi hittade ännu ett fel på din bil, måste beställa lite mer delar, förhoppningsvis är dom här i morgon." Ööh jaha? Hur som helst ordnade det upp sig för vi fick låna en bil och nu idag ska dom komma med min bil hit till mig. Jaja, nog om det. Som jag skrev i föregående inlägg så har vi ju även planerat in en resa till England, nästa vecka på torsdag närmare bestämt! Känns lite sugande nu när Miles är jätte förkyld och jag har fått feber.. Men förhoppningsvis går det om! Här kommer lite bilder från vår holidaaay, dom flesta är ju då från Rovaniemi haha :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela