Therese Järnström

Sugar detox challenge

Publicerad 2015-02-04 12:27:10 i Allmänt,

Nu har jag fått nog, nu (närmare sagt idag) har jag bestämt mig för att börja en sockerdetox. Det har blivit alldeles för mycket sött nu i flera månaders tid och jag känner hur det förstör min kropp, får mig att må sämre, jag är trött och har huvudvärk konstant. Så inget mer att fundera på, bara att bestämma sig, sätta upp ett mål, göra en plan och köra igång. Jag har ju inte riktigt haft något mål, någonting som driver mig framåt, sedan Miles blev född faktiskt. Och det är något jag måste ha för att fungera, man tackar ju inte nej till en utmaning.
Hittills har jag inte riktigt prioriterat träning och hälsa så högt på min lista, men jag har insett nu att det nog är viktigt för mig och dags att ta tag i det. Och kosten är det jag tänker börja med. Börjar med att ta bort allt socker (förutom fruktos) och mitt delmål är att klara hela februari månad. Gärna ser jag nog att jag gör en riktig noll-ställning sen också, alltså även utesluter all frukt. Men vi börjar såhär nu, det känns såå bra nu när jag har tagit beslutet och visst kommer det bli svårt men om några veckor kommer jag redan må så mycket bättre. Ska åka iväg till butiken nu genast och handla hem en massa nyttigheter medan motivationen är så hög. Wish me luck!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela