Therese Järnström

Miles 8 månader

Publicerad 2015-02-18 13:46:01 i Allmänt,

Min vikt: 7310 gram, med andra ord har jag nästan fyrdubblat min födelsevikt. Not bad if you ask me.
 
Min längd: 69 cm. Så det är size 68 som gäller på kläderna nu.
 
Motoriken: Ja, det går ju lite långsamt fram om man jämför mig med andra bebisar. Men jag känner mig helt enkelt inte redo att börja krypa runt och utforska världen, deal with it. Min mamma tycker i alla fall jag är duktig.
 
Ät och sovrutiner: Nu just är det lite jobbigt, har tänder som håller på att komma upp och är även förkyld så jag äter inte mycket, och sover när jag själv vill. Annars äter jag allt och sover gärna med mamma.
 
Mina favoritleksaker: Typ allt. Kan leka med vad som helst, det måste inte vara en babyleksak från toys r' us. Men nu just älskar jag mina tuggleksaker, eller annat häftigt som stimulerar mitt kliande tandkött.
 
Jag älskar: Mamma såklart. Och pappa. Kiki. Och många andra personer, ingen nämnd ingen glömd. Att sova ute i vagnen. Att läsa böcker. Att sjunga imse vimse spindel (alltså när mamma sjunger och jag observerar).
 
Jag hatar: Tandsprickning.
 
Mina intressen: Att ligga på golvet och leka med några leksaker. Har gärna utrymme så att jag kan svänga mig till mage för det tycker jag om att göra men då jag väl är på magen är det inte så kul längre. Då ligger jag där och känner mig lite hjälplös eftersom jag är så svag i armarna att jag inte orkar trycka upp mig. Att dra Kiki i pälsen är också ett stort intresse så fort hon kommer tillräckligt nära.
 
Min musiksmak: Allt från blinka lilla stjärna och andra lullabies till iron maiden. I princip allt förutom min moster Angelicas playlist på spotify, uäk.
 
Jag säger: Allt möjligt förutom mamma, saving the best for last.
 
Framtiden: Vi kommer ju snart flytta till ett mycket större place så jag kommer nog börja vilja ta mig runt på något sätt för att utforska alla skrymslen och vrår. Kommer även börja sova i min egen säng fast det är jätte mysigt att sova med mamma.
 
Övrigt: Jag förstår nu att det är jag som är Miles och lystrar till det eller mitt nickname Milo som pappa har gett mig. Och du vet att jag gillar dig om jag tittar djupt in i dina ögon, ler och lutar mitt huvud till en sida och böjer hela min kropp. It's my move.
Till övrigt hör väl också att jag är världens sötaste bebis, om ni inte tror mig så här kommer lite bildbevis.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette Ljungars

Publicerad 2015-02-18 17:35:46

Mommo håller med om du e världens sötaste baby <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela