Therese Järnström

Good morning

Publicerad 2015-02-17 09:50:28 i Allmänt,

Det blev ännu en natt med ohälsosamt lite sömn här i huset. På plussidan betyder det att Miles var så trött efter frukosten att han däckade direkt, minussidan är ju att jag känner mig för orkeslös för att göra något. Men det är ju inte ofta jag har tid heller att bara sitta och göra ingenting så jag tänker enjoy this moment medan jag sippar på x antal koppar kaffe och hoppas att det kommer kicka in snart och göra mig till en supermaskin. Eller något.
Igår kväll, eller ska jag säga inatt, när Miles halvsov och jag låg och filosoferade över livet för att jag inte kunde somna, så kom jag fram till en hel del saker. Fast det här med att flytta göra mig lite sentimental ibland så älskar jag faktiskt att flytta, att ta sitt pick och pack och börja om någon annanstans, fast det bara är 10 km bort. För mig så känns det lite som en ordentlig storstädning och ett tillfälle att ta och organisera om allting för att få ordning igen. Det är ju nog positivt att vi inte har sådär jätte super mycket saker, men det är inte värt det har jag kommit fram till. När vi flyttade hit för cirka ett år sen så skaffade vi ju i princip ingenting, av 2 orsaker. Dyrt och för att jag tänkte att om/när vi flyttar så blir det bara extra jobbigt. Men det har ju lett till att vårt hem inte känns så hemtrevligt. När vi flyttade hit så prioriterade jag inte alls småsaker som gör ett hem.. För att göra det lite mer klart, alltså vi har inga gardiner, inga mattor, inga tavlor, inga lampor, så gott som noll prydnadssaker eller ja, inredning överhuvudtaget. Och nästan inga växter fast det är något jag älskar att ha. (hint till någon vänlig själ som vill ge bort ett skott av en grön växt, tack!)
Men nu har jag insett att jag vill ha alla dom här sakerna och göra vårt nya place till ett riktigt hemtrevligt paradise där man inte bara behöver stirra på vita tomma väggar. Det krävs ju förstås lite justeringar i budgeten och många loppis-rundor före det är klart, och sen när vi flyttar igen (speciellt om vi flyttar utomlands) kommer det ju vara lite nightmare-aktigt att få med sig allt men det kommer det nog vara värt. Speciellt Miles rum vill jag att ska vara jätte fint och mysigt där han kommer trivas som fisken i vattnet och när vi flyttar kommer alla hans saker ändå med så det kommer inte kännas så jätte främmande sen. Så yep, låt project "make a home" börja! Over and out.
Först lite inspirationsbilder på det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela