Therese Järnström

Förkylning nr 4

Publicerad 2015-02-03 21:32:22 i Allmänt,

Miles har blivit förkyld för fjärde gången i sitt liv, och igår fick han feber också. Imorse var det lite bättre men sen kom febern tillbaks, stackarn. Jag har också känt mig lite konstig idag så jag tror att jag har blivit smittad av allt gosande. Så dagen har bestått av 3 korta sovstunder, långa utdragna matpauser, lite gråt, lite skratt, mycket bärande, sjungande och läsande. Eftersom han har sovit så lite idag så slocknade han nästan direkt när han började dricka sin välling, vilket lämnade mig lite orolig för det betyder att han inte alls har ätit mycket idag...
Oh well, kanske han vaknar upp inatt istället och är hungrig, annars får jag väl försöka trycka i honom mer mat i morgon!
Men, vi är inte dom enda som har haft en lite jobbig dag idag, i skrivande stund befinner sig min pojkvän någonstans ute in the middle of nowhere nära kortesjärvi och med min mamma och en bärgningsbil (som tydligen också kört ner i diket..) som hjälp försöker dom ta sig hem. Vet inte riktigt vad som står på, det var nog något fel på bilen och det ena ledde till det andra. Ser framför mig hur han stod där ute i mörket på en liten väg och frös, stannade en bil och möttes av en gammal finsk gubbe som inte kunde ett ord engelska. Men kanske vi kan skratta åt hela upplevelsen imorgon, eller om ett år.
Tro det eller ej men det tog mig över en timme att skriva det här, Miles vaknade nämligen upp, åt lite mer och sen försökte jag få honom att somna om. Vilket inte alltid är det lättaste. Får se hur det går. Här kommer i alla fall lite bilder från idag:
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2015-02-03 22:35:28

Sidooo Fluttershy med orange ögon ;) Krama lilltrollen från oss å hoppas an blir frisk snart å du slipper undan! Å hoppas Lewis kommer hem snart utan att ha föfryst najnting :D

Svar: hehe ;) joo an e nåo genomfrosin enno ida haha ;)
Therese Järnström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela