Therese Järnström

Christmas List

Publicerad 2014-12-23 20:33:43 i Allmänt,

Såg att Carro hade gjort en jullista och tänkte jag kunde svara på den i brist på annat, so here you go:

1. Var kommer du spendera julen i år?

I år spenderas julen i min pojkväns hemstad, nämligen York in the UK. Det blir tredje året i rad nu som julen inte spenderas i Finland men det känns väldigt bra att fira jul här i år. Ska bli spännande att få uppleva en äkta engelsk jul för den är ju helt annorlunda än för oss nordbor.

2. Vad hoppas du att finns i tomtens säck?

Önskar mig nog inget speciellt i år, vill bara ha en fin jul tillsammans med min familj, vår allra första jul tillsammans. Öppnade däremot ganska mycket julklappar redan innan vi åkte till England och har varit nöjd med allt hittills.

3. Tre saker som måste finnas på julbordet?

Köttbullar, kalkon och prinskorv! Inte så värst juligt men det är typ det enda jag äter, inte så förtjust i allt det andra. Ska bli spännande att se vad det blir för mat på bordet här på denna lilla ö.

4. En bild som du laddade upp på Instagram kring förra julen:


Fin julbelysning i Barcelona.

5. Om du skulle vara tvungen att ge en julklapp åt någon du inte tycker om, vad skulle du ge då?

Om jag var tvungen att ge något skulle jag väl nog bara ta något hemifrån som jag vill bli av med.

6. Går du i julkyrka?

Nej, det gör jag inte.

7. Första bilden i din kamerarulle i telefonen: 



Min och Elsas julmiddag på julafton ifjol.

8. Sista bilden i din kamerarulle i telefonen:



Igår efter vår långa promenad och shoppingrunda stannade vi vid en pub före hemfärden.

9. När kläs granen?

Har aldrig haft en egen gran ännu så det beror på. I år kläddes en plastgran hemma hos min mor för någon vecka sedan. 

10. Vad ska du ha på dig på jul? Hur viktigt är det för dig att vara fin på jul?

Det är nog inte så viktigt, roligt att få göra sig lite extra fin för en gångs skull. Vet inte ännu vad jag ska ha på mig.

11. I vilka färger går din jul i år?

Har inte julpyntat så mycket hemma i Vasa, har upp någon vit julstjärna typ ;) 

12. Har du tro, hopp och kärlek?

Nepp, det har jag ej.

13. Bästa efterrätten på jul?

Brukar faktiskt äta gröt som efterrätt, är annars alltid så mätt men lite choklad går väl ner.

14. Vad gör du just nu?

Just nu håller jag på och tappar upp ett bad, det ska bli så skööööönt. Har länge väntat på ett perfekt tillfälle, nu är huset tomt och jag har precis matat Miles och nu sover han så sött bredvid Lewis.

15. Vad ska du göra ikväll? 

Vet inte ännu faktiskt, Lewis ska i alla fall ut med sina kompisar och hans mamma har erbjudit sig att ta hand om Miles så kanske det blir en utekväll eller så stannar jag inne, har ännu 4 timmar på mig att bestämma mig så vi får se.


16. Hur många julklappar ger du i år?

Mer än vad jag trott men mindre än vad jag skulle vilja kan jag väl säga. Har ännu några julklappar jag tänkte inhandla här i England.

17. En sista hälsning:

Ha en riktigt god jul alla! Stressa inte mer nu och bara njut, jag firar med er i mina tankar i morgon, här är det jul på torsdag som gäller! Ha det så braaaaa och hoppas ni inte fryser!

18. En bild på dig framför en gran: 


Inte världens bästa bild så ni får en bild på Miles också.





Kommentarer

Postat av: Mimmu

Publicerad 2014-12-24 00:09:17

Oj finisar! Hoppas ni har en superskön jul å bara njuter åv tillvaron! Ses snart <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela